Vanlige spørsmål

Hvor raskt får jeg varene jeg har bestilt?

Ved Hjemlevering: Bestiller du før kl 22:00 vil varene dine bli levert til deg neste leveringsdag. Bestiller du etter kl 22:00 vil varene dine bli levert dagen etter neste leveringsdag.

Med Post: 3-5 dager

Hvilke fraktalternativer har dere?

Vi har hjemlevering og pick-up for bosteder med disse indeksene: 0000-1499 og 1900-2099. Du kan også hente varene dine selv fra vårt lager. Andre fraktmuligheter kan diskuteres, bare ta kontakt.

Varene mine var skadet da de kom frem, hva gjør jeg?

Om varene dine har blitt skadet under transport er det viktig at du dokumenterer skaden. 
Du må sende til info@matmarket.no:

  • Ditt ordrenummer 
  • Hvilke varer og antall som er skadet.
  • Bilde av kartong og emballasjeskade
  • Bilde av fraktseddel (kartongens adresselapp)
  • Bilde av den varen/varene som er skadet
  • Bilde ovenfra, rett ned i kartongen, hvordan varene lå pakket (hvis mulig) 

Vi vil kontakte fraktselskapet (Bring/Posten) og få reklamasjon på frakten. 
Vi vil løse dette på beste måte for deg.

Jeg vil reklamere/bytte en vare, hva gjør jeg?

Om du ikke er fornøyd/vil returnere en vare, ta kontakt, og vi finner en løsning. 
Du må oppgi følgende:

  • Ditt ordrenummer
  • En beskrivelse av hvorfor/hva du ikke er fornøyd med produktet.

Noen av varene vi har gjelder normalt ikke angrerettloven på. Dette kan være varer som forringer seg raskt (kort dato igjen), eller varer som vi av hygeniske årsaker ikke kan ta i retur. Disse varene kan normalt ikke returneres eller byttes:

  • Matvarer som kan ha vært åpnet (som ikke er forseglet)
  • Alle typer sjampoer, kremer og såper (som ikke er forseglet)
  • Matvarer med under 1 måned igjen av "best før" dato

Jeg ønsker bare å bestille en liten ting, er det mulig? Og må jeg kr 79,- i frakt da?

Det er fult mulig å bare bestille en liten ting fra oss. Dessverre må du da også betale for frakten.

Hvordan fungere betalingen, er det trygt å handle hos matmarket.no?

Det er helt trygt å handle hos oss. I samarbeid med PayPal tilbyr vi kortbetaling. PayPal er en velrennomert aktør for sikre betalinger. Det går også an å betale kontant ved henting av Pick-Up pakken.

Kan jeg endre bestillingen min etter at jeg har bestilt og betalt?

Nei, dessverre. Når du har trykket på «Godkjenn og betal» kan du ikke endre eller legge til på bestillingen din.

Hvorfor kan jeg ikke kjøpe kjøle og frysevarer i butikken?

Du kan gjerne kjøpe kjøle og frysevarer i vår nettbutikk om du også bestiller hjemlevering. Hjemmelevering med Bringtar mellom 1 og 3 virkedager. Det kan være vanskelig å holde varene kjølig slik at de opprettholder sin opprinnelige kvalitet med dette leveringsalternativet. Vi beklager dette.

Kan varene jeg kjøper i nettbutikken være skade?

Nei. Varene våre er alltid i god kvalitet når de blir sendt ut til kundene. Er det noe som mangel eller er feil ved varen vil dette informeres om.

Noen varer har begrenset holdbarhet (best før). Dette vil da tydelig informeres om før kjøpet.